Tuesday, 30 April 2013

TAHNIAH PDRM dan ATM

Hari nie Hari Pengundian Awal untuk Anggota PDRM dan ATM.. Tahniah pada demer sebab keluar mengundi dan tunaikan tanggungjawab kepada negara.. 5hb Mei 2013 pulak hari pengundian untuk semua.. Gunakan peluang ini sebaik-baiknya untuk keluar mengundi dan menentukan masa depan negara dan anak-anak kita...

UNDI Barisan Nasional, Undi Kemakmuran...
UNDI Pembangkang, Undi Rusuhan dan Huru- Hara...


Marilah Pergi Mengundi




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Barisan Nasional Barisan Kita

Barisan Nasional
Barisan Kita
Penegak Wawasan
Rakyat Malaysia

Membina Satu Bangsa Berjaya
Itulah Wawasan Kita
Berpadu Kita Rakyat Semua
Menuju Malaysia Jaya

Barisan Nasional Parti kita
Parti Untuk Rakyat Jelata
Khidmat Kami Untuk Semua
Tanpa mengira bangsa

Barisan Nasional
Barisan kita
Penegak wawasan
Pembela bangsa

Membina Satu Bangsa Berjaya
Itulah Wawasan Kita

Lagu: Ahmad Dassilah
Lirik: Tan Sri Dato Seri Mohamed Rahmat



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Monday, 29 April 2013

Dimana PAS Dahulu

Dulu PAS berjuang diatas paksi Islam.. Skang PAS berjuang mengenai PUTRAJAYA... Dulu PAS kata PUTRAJAYA Pembaziran... Dulu PAS pernah nak jual PUTRAJAYA... Tapi sekarang PAS bermati-matian nak kan Putrajaya.. Kalau dulu PAS nak Laksanakan HUDUD sebab kata undang-undang penjajah kafir tak boleh diikut.. Tapi sekarang HUDUD PAS hanya ada di dalam Amanat Hadi Awang... Sebab dalam PAS Lawyer tak seramai dalam DAP... Dulu PAS berteraskan islam, Fisabilillah... Mencari keredhaan Allah... Sekarang PAS nak KUASA, tak peduli Akhirat... Akhirat PAS pada Nik Aziz... Akhirat PAS pada Anwar Ibrahim... PAS Jadi Harimau dengan UMNO, Tapi Jadi Tikus Depan PKR dan DAP... UMNO Pertahankan Islam, PAS Perang Habis-habisan.. DAP tentang HUDUD Dan ISLAM, tapi PAS Tatang bagai minyak yang penuh... Dimana PAS yang Dahulu..??? Kemana PAS Sekarang..??

PAS oh PAS... Bulan semakin hari semakin Gerhana... Bulan semakin hari semakin Pudar... Bulan semakin hari semakin Malap...
Kembalilah PAS ke Jalan asalmu... Kembalilah PAS ke landasan Perjuanganmu..
Kembalilah.....



Moh Kita Kelaut




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Saturday, 27 April 2013

BNYV Perak Buat Gempar

Malam nie, BNYV Perak buat Jamuan makan malam... Rata-rata dari Ipoh yang hadir semuanya... Ribuan anak muda yang menyokong BN datang... Nampaknya ramai lagi anak muda Ipoh yang menyokong BN.. Tak macam pembangkang cakap la... Sokongan muda untuk deme... Piiiirrraaahhhh... Rata-rata bagi sokongan padu utk BN... Hebat semua BNYV nie... Ada skuad Tiger yang masuk ke tempat orang ramai bagi Public Speaking... Ada yang pegi shopping complex edarkan risalah.. Semua tak takut dengan pembangkang.. Semua berani... Nampaknya takder harapan pembangkang di Perak nie.. Apa pun didoakan Perjuangan BNYV terus membara dan perjuangan mereka akan membantu kemenangan BN di Perak...


Moh Kita Kelaut




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Sama Dan Serupa

Kata orang tua-tua,pelanduk dua serupa.. Istilah peribahasa la kan yang maksudnya muka nak hampir sama.. Tapi dalam kes nie, bukan setakat rupa jer hampir sama, perangai pun tolak tambah bahagi darab tu sama jer... Kata orang 2x5... Cuma yang membezakan ialah, yang kiri tu MANUSIA yang kanan tu BERUK... Tak dapat dipastikan yang kiri ikut perangai yang kanan, atau yang kanan ikut perangai yang kiri..?? Yang pasti memang sama... Dari sikap yang tak bertamadunnya, sikap rakus dan tamaknya, sikap suka memberontaknya dan banyak lagi la.. Kalau tulis kat sini,maw 5-6 tahun baru abis... Fikirkanlah, takkan la rupa ini nak jadi Perdana Menteri... Naya yop, habis semua dicakornya..

Yang kanan tuh suka benor bergayut.. Yang kiri pun bergayut jugak pada orang lain, nak lepaskan diri... Yang kanan tuh suka melalak, yang kiri pun suka juga melalak menipu orang... Yang kanan tuh suka benor berjoget atas jalan, yang kiri tu pun suka sangat berjoget dengan berpesta atas jalan... Yang kanan tuh kuat mencakor, yang kiri nie pun kuat mencakor org yang tak nak dengor cakap dia... Yang kanan jenis suka menjerit, yang kiri tuh lagi kuat jeritnya atas lori... Yang kanan pernah duduk dalam sangkor besi, yang kiri pun pernah juga duk dalam sangkor besi... Apa yang tak sama???

Ada sesapa nak join yang kanan tuh ker??? Sebab kalau nak join,boleh citer kat yang kiri tuh... Dia ada banyak form nak turut serta..

Beza dengan BN,sbb BN tak ajar jadi macam kanan,tapi sayangilah yang kanan... Takut pupus... Tapi apa nak diherankan,yang kiri kan ada untuk penyambung warisan...




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Calon BN Bawa Calon PAS Ke Jalan Yang Benar

Dalam sejarah kempen Pilihanraya kali ini, apabila Calon BN membawa Calon PAS kembali ke landasan perjuangan memperkukuhkan Islam.. Calon bagi DUN Kubu Gajah berkempen bersama-sama untuk meraih undi.. Nampaknya inilah perpaduan sebenar dalam peperangan kempen Pilihanraya... Bukan Bom Sana, Bom Sini... Inilah politik terbaik untuk semua.. Pengundi pun selesa nak mengundi.. Jangan taksub sangat berkempen sampai abaikan keselamatan orang lain dan pengundi...


Kempen dengan cara berhemah dan disiplin...



Moh Kita Kelaut




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Thursday, 25 April 2013

Mengapa Perlu Tolak Pembangkang

Esok malam, Jumaat 26/4/2013 jam 8.30 malam, Pemuda BN P064 Parlimen Ipoh Timor akan menganjurkan satu ceramah sempena PRU 13.. Ceramah Bertajuk Mengapa Perlu Tolak Pembangkang yang akan disampaikan Oleh Dr. Ahmad Lothfi, Penceramah dari RTM dan Penceramah Radio Jakim.. Semua dijemput hadir untuk mengetahui sendiri mengapa pembangkang perlu ditolak..


Moh Kita Kelaut



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Wednesday, 24 April 2013

DAP Pasang Bendera Guna Mulut ??

Huishhh... Hebat der, Petugas Pilihanraya DAP yang terdiri daripada Remaja Melayu Kg. Sri Kinta sangat hebat dalam memasang poster dan bendera dalam kampung demer... Pasang bendera dengan mulut.. Handal tak handal demer nie buat keje...

Nak pasang bendera dengan poster tu,pasang jer la guna tangan dengan kaki.. Tak payah guna mulut nak menjerit-menjerit nak memaki hamun Barisan Nasional.. Saja nak bagi panas pastu kata orang serang demer.. Hanggok demer nie... Sapa kata Pembangkang nie baik, anak buah mulut longkang... Suka buat provokasi... Kata nak Pilihanraya Adil, Bersih.. Tapi deme macam longkang, macam mana tu..


Moh Kita Kelaut




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

PKR, PAS & DAP Kalah ??

Nampaknya kempen yang masuk hari ke 5 semakin panas... Semalam, Satu Letupan ala budak-budak bermain mercun untuk menakutkan pengundi menghadiri ceramah Parti Barisan Nasional berlaku di Nibong Tebal.. Semasa Pengerusi Gerakan Pulau Pinang, Teng Chang Yeow bagi ucapan,letupan berlaku dan menganggu orang awam serta mencederakan seorang petugas Barisan Nasional.. Mengikut Hukum Akal dah tentu la Parti Lawan yang buat kan.. Tapi jangan risau, takkan deme nak mengaku kan???

Nampaknya Gabungan Pembangkang memang dah goyang dengan gelombang biru dan Kejayaan YAB PM membawa transformasi kepada Malaysia.. Ramai Pengundi dah mula sedar yang apa dicanang pembangkang adalah lakonan dan mainan bibir semata-mata.. Untuk memastikan perjalanan Pilihanraya Kali 13 ini tidak lancar, ada saja yang dibuat dengan serangan ala-ala gangster supaya perjalanan pilihanraya diganggu.. Bende nie deme buat supaya orang ramai terganggu dan takut untuk hadir ceramah anjuran BN.. Selain itu, ini antara cara-cara Pembangkang nak pengundi mengundi mereka dengan mengugut sekiranya mereka kalah,mereka akan buat rusuhan... Tapi, kepada Pengundi, jangan risau dan takut untuk mengundi Barisan Nasional kerana ALLAH SWT akan melindungi pihak yang benar...


Moh Kita Kelaut



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

ISLAM Atau Tidak?

Kadang-kadang kita selalu kata kita nie Orang Islam.. Tapi setakat mana..?? Kadang-kadang kita sibuk nak perjuangkan Islam dan sibuk nak ikut Geng-geng yang kata perjuangkan dan nak tegakkan Islam.. Tapi hakikatnya, kat mana yang deme nie tegakkan islam..??? Kat Pakaian nya kah..?? Kat Sarbannyakah..?? Kat Janggutnyakah..?? Atau Kat Benderanyakah..??

Sendiri fikir la.. Duk jual Ayat Quran,duk jual Sunnah Rasullullah S.A.W... Duk jual Nama Sahabat Rasullullah S.A.W... Duk Jual Segala yang boleh untuk kuasa... Tak pernah peduli tentang Akidah saudara satu agama... Nak jadik apa lantak komer la... Walaupun semua sesat sampai ke laut, tak kisah asalkan KUASA deme dapat... Walaupun dihina,dikeji dan dicaci, martabat ISLAM tetap terpelihara dengan Barisan Nasional... Maruah ISLAM tetap dijaga walau apa pun yang terjadi... ISLAM dan Bangsa Malaysia tetap jadi Keutamaan... Rakyat Tetap di dahulukan untuk memastikan Kesejahteraan Negara terus dipacu kehadapan.. Terus menuju Wawasan 2020, Negara Maju... Undi Barisan Nasional Undi Untuk Islam,Undi Untuk Semua Rakyat Malaysia yang bersatu padu dan berganding bahu untuk Negara yang lebih maju...


Moh Kita Kelaut




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tuesday, 23 April 2013

NGEH & PAPER BAG

Menjelang Hari Pengundian, makin rancak Calon berkempen.. Strategi dan percaturan kene betul.. Silap strategi dengan percaturan nie boleh buat kita malu besor wooo... Silap-silap kene beli paper bag nak tutup muka wooo... Macam Calon Parlimen Beruas, Ngeh Ko Ham... Selepas kejadia kelmarin, Ngeh skang lebih berhati-hati dgn bawak paper bag setiap kali berkempen.. Nak taw kenapa, sebab nanti kalau kene maki berbakul-bakul dengan pengundi, dia sarung jer paper bag nak ngelak malu...

Baru-baru nie Ngeh kene maki dengan pengundi dekat Parlimen dia,sebab sibuk ceramah sampai pengundi sendiri pun buat tak taw... Terus tinggal lepas menang... Tu belum lagi jadi kerajaan,bayangkan kalau dah jadi Pemimpin Kerajaan, lagi teruk la kene tinggal... Sebab tu la, Pembangkang nie hanya nak kan jawatan.. Bila dah ada jawatan, deme mula lupa diri.. Semua slogan Bersama Rakyat, Harapan Rakyat dan segala bagai rakyat tu BOHONG jer... Gula-gula chewing gum, dah abis sedap kene ludah la jawabnya... Berbeza dengan BN, semua janji ditunaikan semampu yang boleh.. Tepuk dada tanya hati guna otak pangkah BN....


Moh Kita Kelaut




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Saturday, 20 April 2013

#PRU13 : Kempen Bermula

Hari ini, 20hb April 2013 adalah hari Penamaan Calon bagi Pilihanraya Umum Ke 13.. Jam 9 pagi hingga Jam 10 pagi adalah waktu yg ditetapkan oleh SPR untuk prosen Penamaan calon oleh Calon,pencadang dan penyokong... 222 pusat penamaan calon dibuka.. Setelah SPR mengumumkan adanya Pertandingan, maka gendang Perang Kempen akan bermula.. Kepada semua jentera Parti yang bertanding, semoga berkempen secara berhemah.. Keharmonian dan kemakmuran kepada rakyat mengatasi segalanya.. Jangan jadikan PRU13 sebagai medan untuk merosakkan keharmonian dan kemakmuran yang dibina sekian lama...


Selamat Berkempen...


Moh Kita Kelaut




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Thursday, 18 April 2013

Gangster Malaya

Satu Pagi, seorang pemuda dan seorang pakcik yang berjiran melepak kat depan rumah..sambil menghirup teh o dan menjamah nasik lemak, deme pun bersembang la pasal suasana semasa... Kecoh sana,kecoh sini...

Pak Maon : Aku tengok skang nie, panas jer kan Sarip....

Sarip : Betui tu Pak Maon.. Langsung takder hujan.. Ketiak saya nie pun dah melekit jer berpeluh-peluh...

Pak Maon : Aku cakap pasal politik, yang ko citer pasei hujang pulak ngaper... Ajer nyer tengin la ko nie...

Sarip : Oooo... Kabo la pasei politik... Apa la Pak Maon nie... Ngaper yang tetiba keluor citer panas politik pulak nie...

Pak Maon : Idak la, aku tengok kau nie taksub benor dengan bendera putih biru tu.. Dari baju kamu,rumah kamu sampai la ke kereta kamu semua kamu lekat...

Sarip : Ate, ngaper nyer Pak Maon... Takkan salah kot saya nak lekat ker, nak pakai ker, nak gantung ker...

Pak Maon : Idak la, kamu idak ke takut kete kamu kene calor ker, kene pecah cermin ker..kene simbah cat ker...

Sarip : Aik... Ngaper pulak... Kata demokrasi,suka hati mak bapak saya la nak buat apa kat rete bende saya... Bukan rete bende deme...

Pak Maon : Lantak kamu la Sarip... Kang kalau udah kene bakor, jangan kamu mengelupor udah... Aku nie nak nasihatkan ajer....



Moral Of The Story - kata demokrasi,kenapa nak takutkan orang lain dengan politik samseng... Nak tunjuk Beso Kepala... Pilihan masing-masing... Ada otak guna, ada mata tengok, ada telinga dengar, ada mulut diam.. Ada tangan Pangkah Barisan Nasional...



Moh Kita Kelaut




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

PKR Mendapat Sokongan

Semakin hampir Pilihanraya, semakin banyak sokongan yang diterima oleh PKR dan sekutu mereka... Paling terbaru ialah sokongan daripada wakil Lembu Semalaysia... Lembu-lembu ini mengambil tender memasang bendera PKR bagi menampung kos sara hidup yang semakin tinggi akibat daripada Kenaikan Harga Minyak Oleh Kerajaan Barisan Nasional... Lembu-lembu ini juga sudah semakin demand dengan harga bagi setiap inci tubuh mereka akibat daripada janji yang diberikan oleh Bang Non untuk menaikkan gaji minimum dimana mereka akan cuba mendapatkan semaksimum mungkin kenaikan harga seKG...

Lembu-lembu ini juga amat menyokong penuh Skim Pendidikan Percuma yang dicanangkan oleh Bang Non akibat kebodohan terlampau mereka.. Kesempatan itu diambil agar mereka lebih cerdik berbanding Lembu-lembu kuno yang ada sekarang... Lembu-lembu ini juga sangat menyokong kepada hak berhimpun supaya mereka tidak lagi di saman atau di kenakan tindakan undang-undang oleh pihak berkuasa dan diangkut ke pajak gantung kerana mengganggu lalulintas dan tempat-tempat awam... Lembu-lembu ini memberi sokongan penuh kepada Bang Non untuk menurunkan harga kereta supaya mereka tidak perlu lagi berjalan kaki dan mengakibatkan kaki mereka diselimuti oleh lumpur dan lecah...

Selain itu juga,lembu-lembu ini akan menikmati kadar elektrik dan air yang lebih rendah dimana mereka dapat mandi dan menghilangkan bau busuk yang menyelebungi badan mereka serta dapat berehat di bawah suhu bilik dengan pemasangan air cond di kandang-kandang mereka, selain dapat melayari rancangan Astro dan Internet secara percuma dan tanpa had...

Kesimpulannya ialah, Adakah "mereka-mereka" yang mengundi PKR,PAS dan DAP tidak lain dan tidak bukan adalah serupa dengan watak diatas???

Fikir-fikirkanlah....




UNDI BARISAN NASIONAL
UNDI KEMAKMURAN



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

NIZAR LAMBAI Menangis???

Malam nie di Kg. Temiang, Nizar Lambai memulakan siri ceramah fitnah nya.. Betul-betul dihadapan Bilik Gerakan Pemuda Barisan Nasional P064 Parlimen Ipoh Timor.. Kehadiran tak sampai 100 org.. Yang bagi ceramah Nizar Lambai dan Nga Kor Ming... Ramai pak lebai yang kibarkan bendera DAP sebab yang bertanding ialah DAP... Aku memang respect la sbb deme boleh usung bendera tu, bendera Parti DAP yang menentang ISLAM...

Tapi kat seberang sini, dekat Bilik Gerakan Pemuda Barisan Nasional, Hampir 300 orang yang pemuda gerak gempur bersedia.. Hampir seperti pesta keadaan sekitar apabila,sama-sama memainkan video dan video klip... Setelah tak boleh tahan dengan kehadiran pemuda gerak gempur yang memenuhi kawasan sekitar, Nizar Lambai pun berhenti becakap dan cabut ke lokasi lain... Nampak sugul muka Nizar sebab tak tahan apabila melihat anak-anak muda menolak dia kat Kg. Temiang....

Tapi yang best, ada sorang nie,dari Jabatan Amal mengalahkan polis pulak... Walaupun Polis ada di sekitar dan tempat ceramah tu, deme jadi lagi besar pulak... Tahan Kereta dengan motosikal... Belum menang lagi, kalau dah menang entah la kan.. Habis semua dilanggornya...



Jom Tolak Nizar Lambai
Jom Tolak PAS, PKR, DAP
Jom UNDI BARISAN NASIONAL


Moh Kita Kelaut




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tuesday, 16 April 2013

ANWAR Tipu Lagi ??

AWAS!!! Nilai gambar diatas dengan penilaian minda, bukan hati dan dendam...

Pada tahun 1991 - 1993, harga minyak di Malaysia ialah RM 1.10 seliter.. Jika dibandingkan dengan sekarang memang jauh lebih murah.. Sekarang RM 1.90 seliter... Ramai yang marah sebab subsidi yang diberikan oleh kerajaan masih rendah... Cuba kita buat pengiraan sedikit... Bahagikan harga minyak pada tahun 1991 yang harga satu barel tu US 40 dengan harga minyak di Malaysia yang RM 1.10 seliter tu.. Lepas tu buat bende yang sama pada harga sekarang.. Nampak tak nisbahnya.. Ternyata satu lagi pembohongan Anuwar kepada rakyat Malaysia yang tak sabar-sabar nak turunkan harga minyak.. Memang tak la kan nak turun.. Cakap memang mudah,tapi susah bila nak laksanakan...

Fikir semasak-masaknya sebelum pergi mengundi.. Jangan gadaikan tempoh selama 5 tahun akan datang,kita hidup dalam kesengsaraan...


UNDI Barisan Nasional
UNDI Kesejahteraan


Moh Kita Kelaut




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Monday, 15 April 2013

JENTERA TEMPUR BN

Barisan Nasional dalam usaha menghadapi Pilihanraya Umum Ke 13 telah menyediakan jentera yang ampuh bagi menghadapi kemaraan Pembangkang yang kini dilihat semakin terdesak dan tersepit apabila banyak masalah yang tidak dapat diselesaikan lagi oleh mereka.. Dah ada dengar citer pasal Jentera-jentera Parti PAS dan PKR yang menyerang bilik-bilik gerakan dan Pejabat-pejabat Peti Undi milik Barisan Nasional... Yang peliknya, Jentera Parti DAP tak pulak pegi serang-menyerang nie... Walaupun kerusi tu kerusi yang ditandingi oleg DAP... Banyak lembu jugak dalam PAS dan PKR nie yer... Sampaikan lembu pun benci deme... Bab Lembu Benci PKR akan disambung episod lain...

Dalam usaha berjaga-jaga dan mengawal keselamatan bilik gerakan Barisan Nasional dari di serang oleh lembu-lembu ini, gambar diatas cukup untuk menceritakan betapa bahayanya ancaman mereka kepada Bilik Gerakan Barisan Nasional.. Keseriusan mereka dalam memastikan keselamatan perlu diambil kira di setiap bilik gerakan di seluruh Malaysia... Bukan mudah untuk pastikan keselamatan petugas-petugas nie... Apa-apa pun selamat berjuang dalam memastikan kemenangan Barisan Nasional untuk Pilihanraya Umum Kali ini....


Moh Kita Kelaut



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Sunday, 14 April 2013

PAS Mengganas

Malam ini di Bilik Gerakan Kg Sri Kinta, Di Dalam Parlimen Ipoh Timor, Puak-puak PAS seramai 20-30 orang datang menyerang... Yang kelakarnya, Wanita atau bahasa kampungnya Orang Pompuan yang tengah mesyuarat digempurnya... Bila Pemuda Barisan Nasional Kg. Sri Kinta sampai, berterabor semua lari... Ada la sorang yang nak tunjuk berani... Tapi akhirnya cabut jugak...

Lima buah kereta Peronda Polis dari Unit Peronda IPD Ipoh datang menenangkan keadaan.. Pujian kepada PDRM kerana pantas mententeramkan keadaan.. Pihak Polis jugak mintak jangan ada lagi Provokasi melibatkan pemasangan bendera parti politik yang bertanding..

Nampaknya, Pemuda PAS di Ipoh Timor nie dah banyak dapat habuan sebab nak gantung Bendera DAP.. Yang bertanding di Kerusi Parlimen dan DUN Ipoh Timor nie DAP.. PAS memang jadi kuda tunggangan DAP la... Dah Terbukti... Sebab Tempat yang PAS Bertanding takder pulak barua DAP nie nak gantung bendera deme... Bodoh punya olang... Nak gaduh dengan satu bangsa dengan agama... Kuat tenginnya...


Moh Kita Kelaut




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

FREE EDUCATION


Nak mendapatkan Pendidikan Percuma tak susah.... Belajar sampai dapat CGPA 3.5 ke atas, setiap pinjaman akan jadi Biasiswa, tu jer... apa yang nak disusahkan sangat... Yang menjadi persoalan ialah, kenapa sibuk nak berhimpun dan berdemo daripada belajar... Kalau kamu dah hebat sangat sampai tak payah pergi kelas dan kuliah sebab pandai, kenapa nak sibuk citer pasal FREE EDUCATION nie... dah tentu korang akan dapat Biasiswa daripada PTPTN atau Pinjaman Pelajaran MARA...

Kenapa mustahil untuk pendidikan percuma kat Malaysia..?? Jawapannya mudah.... Pelajar sekarang nie pun duk sibuk melaram daripada belajar, kalau dah pendidikan percuma esok lagi la sibuk berpeleseran kat merata Shopping Complex dan jalan raya berbanding di IPT... Sekarang nie trend, masuk IPT tak kira la IPTA atau IPTS bukan sebab nak belajar, tapi sebab trend... Habis SPM kene sambung belajar... Sebab mak bapak suruh... bukan deme yang nak belajar... Tak pernah menilai sesuatu yang mereka ada itu disebabkan apa... Bila cuti sem balik kampung orang akan tanya la komer nie belajor mana... dan dengan bangga bagitaw yang belajor kat sinun... belajor kat sinin....

Kalau dah semua nak percuma, sapa nak bayor gaji Pensyarah dan kakitangan IPT tuh... Kerajaan jugak... Poooraahh..... Dulu Unisel pernah stop PTPTN... Lepas tuh bersepah oirang kene buang sebab tak cukup bajet nak bayor gaji pekerja... Apsal Kerajan Selangor Pimpinan Khalid Ibrahim tak topup kan.... Pastuh mintak balik PTPTN.... Cakap paki Air liur bolehla.... Poooorrrahhhh kalau Anuwar boleh buat Pendidikan Percuma.... Sekarang yang ada pinjaman pun mak bapak pereh poket nak keluar duit bagi belanja anak-anak nie... Kalau takder pinjaman ntah macam mana la perehnya..... Kadang-kadang sminggu sekali call nak duit belanja... Cuba bayangkan Pinjaman PTPTN yang tak banyak mana tu takder... Inilah orang tua-tua cakap tak taw bersyukur....


Setakat nak berjanji bintang dan bulan... Tak payah Bang Non la.... Sesapa jer boleh... Ingat... Setiap Janji belum pasti akan dikotakan... Itulah Manusia... Menanam Tebu di Pinggir Bibir.... Belum dapat kan... Samala dengan orang Bercinta.... Belum cret, macam macam la...lautan api kurenangi.... Gunung akan ku daki.... Dah dapat cret, hie-hie Bye-bye la... Klik video kat bawah nie.... Ini lah akibat jika Pendidikan percuma di peringkat IPT terjadi.....





Sama-sama la kita fikirkan... Baik dan Buruknya kepada anak-anak kita nanti....


Moh Kita Kelaut

MUSTAFA ALI TERSENYUM

Tak payah nak cerita panjang lebar tentang kenapa Mustafa Ali Tersenyum sendirian.. Gambar di atas dah cukup untuk menerangkan tentang sebab musabab Mustafa Ali tersenyum riang... Gambar tu jugak dah boleh ceritakan sepenuhnya perasaan Mustafa Ali ketika ini termasuk la sekutu-sekutunya di dalam PAS, PKR dan Juga DAP... Tak Payah dah Peguamnya Asmuni Awi, bakal Calon pening kepala memecah otak memikirkan hujah yang nak dijawab di setiap ceramahnya...

Tapi kene ingat jugak,adakah Pengikut dan Penyokong PAS nak dengar dan ikut apa saranan Mufti Perak, Tan Sri Harussani nie..?? Bukan deme duk jaja kata Tan Sri Harussani adalah macai UMNO ker... Aduh,masalah lagi nie.. Semua Pimpinan Parti PAS kene buat kenyataan baru la... Pecah kepala jugak nak memikiorkannya... Nak suruh deme jangan percaya pada macai UMNO ke tak..??? Itu hari dah kata Tan Sri nie nyanyuk la, pelupa la, dibayar oleh UMNO la... Yang nie pun Tan Sri kene bayor oleh UMNO ker suh kata macam tu..?? Aduh,masalah jugak nie...

Tan Sri Harussani nie la manusia yang harus dihormati... Sebab apa..?? Sebab beliau berpegang kepada hukum dan panduan Dari Al-Quran dan tak putar belitkan hukum untuk kepentingan pihak tertentu atau peribadi.. Tapi malangnya,beliau dikeji dan dihina sehingga pernah digelar Haramsani... Yang menggelarkan beliau dengan bermacam cercaan dan cacian itulah sebenarnya HARAM JADAH sekiranya deme jilat balik ludah deme kan... So Pok Nik dan Hadi Awang, Tan Sri Harussani ialah Ulama, bukan macam mike berdua yang Ular Dalam Semak.. Standby nak mematuk bila mangsa datang depan mata.. Bertaubatlah segera sebelum anda disesatkan terus dari jalan yang benar... Janganlah menyesatkan lagi Umat Muhammad S.A.W yang sedia sesat...

Wallahualam


Moh Kita Kelaut



Kredit To Adakuasa.blogspot.com



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

CEC DAP HANYA WAYANG



Rupa-rupanya CEC DAP di Penang tu semua satu sandiwara.... Supaya, Calon-calon DAP boleh guna Bendera Dua Parti Lembu lagi utnuk bertanding.... Sebab apa nak guna lagi Dua Bendera Parti LEMBU nie, sebab nak dapat undi Melayu dan India... Depa taw dah Melayu dan India takkan Undi DAP yang Rasis nie... Jadi depa buat-buat lah salah kira la, silap teknikal la.... Supaya ROS boleh ambik tindakan kat depa.... Cerdik noo....

Mai tengok SINI untuk cerita lanjut....


Moh Kita Kelaut

#PRU13 : PAS vs PKR Version 3



Tak abis-abis isu sesama sendiri nak berebutkan kerusi pilihanraya... Ingatkan Pembangkang sebelum nie duk asak Perdana Menteri suruh bubar Parlimen, deme dah ready, rupanya deme pun goyang jugak... Deme ingatkan PM tak berani nak bubar parlimen dan akan berlarutan sehingga parlimen terbubar sendiri, rupa-rupanya idak... dah tu skang ngelabah ler nak menyetelkan hal kerusi nie... Dari Utara sampai la ke Selatan.... Lepas tuh ke Seberang Laut pulak jadi pertikaian..... Skang dah ke Pantai Timur..... Aduh..... Patut la muka Nuwar makin stress.... Sebab kalau tak selesai jugak, harapan tinggal harapan la pada Rakyat Malayasia nak tengok Perdana Menteri Ke Tujuh bagi pilihanraya kali nie... 

Nak taw cerita lanjut apa jadi kat Parlimen BERA di pahang, KLIK untuk kisah sebenar....


Moh Kita Kelaut



KOSONG !!! KOSONG !!

Inilah yang terjadi apabila fitnah sahaja yang menjadi mainan... Apabila manusia yang boleh berfikir dengan waras menolak fitnah dan kutukan,maka akan kosongla khemah-khemah ceramah pembangkang... Kejadian dipercayai berlaku di salah satu tempat di Kuala Lumpur... Baru malam tadi... Hampir sejam menunggu kedatangan tetamu yang diundang, keadaan masih sama.. Akhirnya ceramah diadakan juga dan tidak ramai yang mendengar... Dah muak orang dengan ceramah bohong dan fitnah nie... Dah sampai masa #TolakPR


Moh Kita Kelaut




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Saturday, 13 April 2013

ANWAR IBRAHIM U-TURN ??


Anuwar skang sedang memikirkan cara-cara macam mana nak buat setelah penolakan banyak pihak di kebanyakan kerusi yang akan ditandingi semasa Pilihanraya Umum Ke 13 nanti... Semakin hampir hari Penamaan calon, semakin semak kepala Anuwar sebab goyang memikirkan masalah agihan kerusi yang tak selesai-selesai.... Anuwar juga mungkin akan buat pusingan U bila sampai hari penamaan Calon nanti disebalik omongan sokongan padu kepada dia sekiranya bertanding dimana sahaja.... Mula-mula nak tanding di Perak atau Selangor... Lepas tu dah nak putuskan akan bertanding di Perak.. Alih-alih di Permatang Pauh... Kerusi Selamat Anuwar... Tapi Permatang Pauh bukan di Perak kan... dia sebenarnya dah nampak yang dia akan di ganyang jika bertanding di luar kerusi selamat dia... tu yang kona balik tuh... Tapi tak mustahil Anuwar akan buat kejutan dengan U-Turn pada hari penamaan calon nanti... Skang nie baru pengumuman calon jer... Bukan Penamaan Calon untuk Pilihanraya... So Anuwar masih mengintai-ngintai kerusi yang betul-betul selamat pada dia setelah dia dapat perkhabaran, Permatang Pauh mungkin akan menjadi kubur politik kepada Anuwar Ibrahim...

Sama-sama kita nantikan tarikh 20 April 2013......



Moh Kita Kelaut



PAS DAN KEASLIANNYA



Dekat PRU ni eloklah kita belajar sejarah ttg parti2 politik. Nama asal PAS ialah Pan Malayan Islamic Party, yang menggunakan nama Inggeris, didaftarkan oleh Nadarajan iaitu seorang pegawai British keturunan India.

Kewujudan PAS itu sendiri hasil restu penjajah British yang melihatnya sebagai peluang yang boleh dimanipulasi untuk merencatkan kebangkitan UMNO di kala saat itu sokongan majoriti umat Islam solid bersatu bersama UMNO dalam mendukung perjuangan menuntut kemerdekaan dari British.

British tidak mampu menolak kewujudan UMNO untuk bergerak secara sah disebabkan tekanan gelombang yang kuat dari segenap akar umbi orang Melayu Islam, bila sahaja datangnya serpihan dalaman yang mahu melawan UMNO lantas kesempatan itu dimanfaatkan oleh British maka luluslah penubuhan PAS pada 16 September 1951 dengan nombor pendaftaran 733.

Susur galur wujudnya PAS pula bermula dari fungsinya sebagai badan atau sayap di dalam UMNO yang diketuai oleh Ulamak Umno Tuan Haji Ahmad Fuad Hassan. Apabila wujud kekosongan yang memerlukan pertandingan bagi memilih Yang Dipertua baru UMNO, Ahmad Fuad turut beradu nasib dan tewas di tangan Tunku Abdul Rahman. Setelah kalah, beliaupun keluar dari UMNO dan menubuhkan PAS.

Perjuangan UMNO bersama rakan Perikatan diperlekahkan, dasar menuntut kemerdekaan dipandang sebelah mata oleh pimpinan PAS tika itu hinggakan tergamak mereka menghina cita-cita murni itu dengan ungkapan kata-kata "jarum sebatang pun tak mampu dibuat, mana mungkin layak untuk merdeka?".

Penghinaan tersebut datangnya dari mulut pemimpin PAS yang rendah akal budinya dan cetek pemikirannya dek kerana yakin British begitu hebat di mata mereka dan jika pun perlu untuk Tanah Melayu merdeka tika itu satu-satunya cara bagi mereka ialah dengan bergabung bersama Indonesia membentuk Indonesia Raya. Dalam PRU 1955, PAS hanya mampu menang di satu kerusi sahaja daripada keseluruhan 52 kerusi yang dipertandingkan.



Kredit to Analisis Politik Terkini


Moh Kita Kelaut


KORBAN PILIHANRAYA




ROMPIN – Belum pun sempat melelapkan mata, Nor Fatihah Abdul Khalid, 25, tergamam apabila melihat suaminya yang baru pulang berlumuran darah selepas dikatakan tertusuk buluh bendera parti politik sebaik saja tiba di rumahnya di Kampung Salang, Pulau Tioman, awal pagi, kelmarin.


Dalam kejadian jam 4.30 pagi itu, mangsa, Sofian Iskandar Suharto, 27, dikatakan tertusuk buluh bendera di bahagian leher sewaktu menunggang motosikal untuk pulang ke rumah selepas memeriksa botnya di Jeti Kampung Salang.



Bagaimanapun, Sofian Iskandar yang mengalami pendarahan teruk di bahagian leher terpaksa dikejarkan ke Hospital Mersing menaiki bot ambulans dan disahkan meninggal dunia di hospital itu pada jam 1.40 tengah hari.



Nor Fatihah berkata, sebaik saja suaminya itu sampai di rumah, dia terkejut apabila pakaian Sofian berlumuran darah sambil kedua-dua tangannya menutupi leher akibat kesakitan dialami.



“Saya baru hendak tidur, kemudian dikejutkan sepupu yang memberitahu suami pulang dalam keadaan berlumuran darah dan mengerang kesakitan.



“Saya terus melulu ke arah suami dan membalut lehernya dengan tuala, tetapi darah masih keluar menyebabkan saya terpaksa meminta bantuan orang kampung menghantarnya ke Klinik Kesihatan Kampung Tekek,” katanya kepada Sinar Harian.



Menurut Nor Fatihah, suaminya itu tidak banyak bercakap selain hanya mampu beristighfar dan mengucap sepanjang perjalanan menaiki bot ke klinik kesihatan itu.



“Dalam keadaan hujan, saya gagahkan diri meminta bantuan orang kampung untuk menghantar suami ke klinik kesihatan agar dia dapat dirawat segera memandangkan darah di leher mengalir semakin banyak,” katanya.



Nor Fatihah berkata, bagaimanapun, suaminya diarah untuk mendapatkan rawatan lanjut di Hospital Mersing memandangkan kecederaan yang dialaminya serius.



“Hanya doa saja yang dapat saya lakukan ketika itu, selain berharap supaya suami kembali sembuh, apatah lagi melihat keadaannya yang tidak bermaya seolah-olah seperti ayam baru kena sembelih,” katanya.



Bagaimanapun, katanya, dia reda apabila doktor mengesahkan suaminya tidak dapat diselamatkan selepas mengalami pendarahan yang teruk.



“Saya terima ketentuan Ilahi kerana ajalnya sudah tiba. Saya hanya mampu berdoa dan berusaha, kerana semua itu atas kehendak-Nya,” katanya.



“Saya pun rasa pelik, kerana arwah tidak banyak bercakap dan suka menyendiri, mungkin itu tanda dia akan meninggalkan kami selama-lamanya,” katanya.



Dalam pada itu, Jenazah Sofian Iskandar dituntut keluarganya untuk dibawa ke Pulau Tioman dan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Salang, selepas Isyak.



PAS DAN ISLAMNYA


PAS sangat terkenal dengan perjuangan Islamnya... Tak dinafikan lagi... dari dulu lagi... tapi akhir-akhir ini, perjuangan PAS nampaknya sedikit demi sedikit nampaknya terhakis daripada perjuangan itu... Bermula dari bergabung dengan dua parti pembangkang yang terbesar di Malaysia iaitu DAP dan PKR, pada dah mula lari dari perhuangan asal nya iaitu NEGARA ISLAM kepada NEGARA BERKEBAJIKAN... Kalau dulu PAS selalu Menghina dan mengutuk UMNO yang bergabung dengan MCA dan MIC dan mengatakan perjuangan UMNO bukan untuk ISLAM, Kini PAS pula telah bersubahat dengan Parti Rasis DAP yang menentang perjuangan Negara ISLAM... DAP bermati-matian tidak mahukan negara ISLAM dan PAS dilihat tunduk atas deskan itu... 

Perbezaan diantara Barisan Nasional yang dianggotai oleh 3 Parti Kaum Utama Di Malaysia dengan Gabungan Parti Pembangkang ialah, kesepakatan yang ada di dalam Barisan Nasional tidak boleh dipertikaikan semenjak dari Pilihanraya yang pertama lagi... Dengan menggunakan nama Parti Perikatan sehingga bertukar ke Barisan Nasional, kesefahaman itu telah lama bertapak sehingga ke hari ini dan semakin kuat.... berbanding dengan Gabungan Pembangkang yang menyaksikan daripada Barisan Alternatif sehingga Ke Pakatan Rakyat, kesefahaman dan kesepakatan itu tidak wujud di dalam gabungan tersebut... Mereka masih lagi bergaduh sesama sendiri untuk menentukan calon bagi menghadapi Pilihanray dan sukar untuk memuktamadkan keputusan... Orang ramai dapat menilai, Gabungan ini bukan untuk membela rakyat dalam erti kata sebenar, sebaliknya gabungan ini hanyalah untuk merealisasikan cita-cita Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri sementelah dia di PECAT dari Jawatan Timbalan Perdana Menteri sebelum ini.... Jika dia tidak dipecat, sudah semestinya Tun Abdullah Ahmad Badawi tidak akan menjadi Perdana Menteri seterusnya PAS dan DAP tidak akan bergabung..... Gabungan ini juga dilihat untuk menjadikan cita-cita PAS dan DAP menakluk kerajaan pusat berjaya....

Maka, perjuangan sebenar PAS kini sebenarnya sudah tidak sama dengan dahulu... Ketamakan kuasa dan keinginan individu menjadi paksi perjuangan mereka... PAS bukan lagi dilandasan yang benar tetapi sudah jauh terpesong... Ramai pengikut dan juga ahli PAS menyedari hal ini tetapi mendiamkan diri demi memenuhi keinginan Individu bergelar ANWAR IBRAHIM... Asalkan mereka mampu menjadi kerajaan, Agenda Perjuangan ISLAM sudah tiada erti lagi... Apa pun yang ingin dilakukan oleh PAS tidak lagi menjadi keutamaan tetapi hasil yang mereka bawa dengan menyesatkan ORANG ISLAM seharusnya dibendung... jangan jadikan Islam sebagai Topeng perjuangan dengan membawa orang lain ke NERAKA...


Moh Kita Kelaut


PKR vs PSM Pulak Dah

Agaknya PKR nie memang kaki gaduh ngan kaki pukul erk... Memang Parti nie tempat kumpul semua orang macam nie kot.. Sket-sket nak gaduh.. Sket-sket nak pukul... Asal saja tak puas hati nak bertumbuk... Tapi apa aku nak citer bukan pasal gaduh bertumbuk.. Coming soon wallahualam la... Setakat nie, PKR,PAS dan DAP memang belum sedia nak capai kata sepakat.. Skang nie tambah satu parti lagi iaitu PSM atau Parti Sosialis Malaysia... Sebelum nie asyik citer PAS vs PKR dan PKR vs DAP pasal kerusi.. Skang dah Tambah PSM pulak... Yang kes dulu pun tak selesai lagi, Bang Non dok sakit otak macam mana nak setel, tambah kot nie satu lagi bahana.. Bertambah biol kepala Bang Non...

PSM nie sebenarnya terkenal dengan idealogi Komunis... Bang Non dah Nasihat kat depa nak bertanding guna la Logo PKR... Pasai takut sat lagi jadi lagu lain.. Tak sama dengan lagu Popular Bang Non, Oh Nonaku Azmin..Oppss silap... Azizah... Tapi depa tak maw... Pasai apa, Idealogi Komunuih nie memang tak suka diarahkan oleh orang lain.. Depa ikut kepala depa... Kat Jelapang, Ipoh, Penuh dah Bendera Tangan Kiri nie... Merata dah depa pasang.. Jelapang nie, DUN di dalam Parlimen Batu Gajah... Dulu Calon DAP yang kemudian pernah dihina oleh salah seorang Pemimpin DAP Perak tukaq haluan menyokong Barisan Nasional... PSM La nie duk ungkit pasai ADUN DAP yang keluaq parti tu... Sat g kalau DAP letak calon,lepaih tu menang,kot dia lompat lagi kan naya... Sebab tu depa maw DUN Jelapang... Rupa-rupanya depa nie pun tamak jugak na.. Sapa kata depa nak bela Rakyat... Dak aih... Depa pun sibuk nak letak nama kat dinding ja...

Apa lagi yang hangpa nak pikiaq... Hanya Barisan Nasional saja la yang sepakat membawa berkat... Nak bagi BR1M 1.0 & 2.0 tak payah gaduh aihh.. PM rasa duit cukup, bagi jer la... Takda masalah pun... Asalkan rakyat seronok ja... Mana ada masa nak cerita kerusi bangku nie... Depa kalau dah berebut sangat pi jer la Tesco ka, Giant ka... Takpun Kedai Kerusi Apek & Asso... Beli banyak-banyak sket... Jangan duk berebut dah...


UNDI BARISAN NASIONAL
UNDI KEMAKMURAN
UNDI KEAMANAN
UNDI KESEJAHTERAAN


Moh Kita Kelaut


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Friday, 12 April 2013

MUSTAFA ALI DAN PENAFIAN

Heh heh heh... Dah agak dah.. Mesti akan nafikan punya... Setelah pecah otak memikiorkan apa yang nak dijawab,akhirnya BUKTI BESI juga menjadi pilihan jawapan... Samada Pimpinan PAS rasakan Pengundi nie bodoh atau Barisan Lajnah Undang-Undang PAS yang Bodoh,Wallahualam... Daripada buang duit upah orang buat video seks palsu, lebih baik pegi sedekah duit tu pada Fakir Miskin... Dah Tentu dibalas Pahala Oleh Allah... Semua orang boleh nampak bende nie,bukan sesuatu yang baru kalau dari dulu isu yang sama keluar... Allah tu nak tunjukkan sesuatu... Nak orang tahu, mana rupa manusia yang suka gunakan Agama-Nya sebagai topeng untuk halalkan apa yang dia buat.. Sebab tu la Pimpinan PAS amat bersetuju dengan Kesamarataan agama nie... Supaya,takder la orang nak pertikaikan apa-apa... Sokong LGBT dan Seks Merdeka... Weeehhhuuuuu..... Syiookkk wooo....

Takper la,abaikan la isu seks nie... Aku tak heran sangat pasal nie... Kira normal la Mustafa Ali tu sebab main dengan pompuan dari main dengan JANTAN.. Isu sekarang ialah adakah dia berani mengaku itu dia.. Nampak gayanya, dia pun sama macam yang lain... Baling Telor sembunyi spenda... Huh... Poooorrraaahhhh.... Pastu ada hati nak saman orang la apa la... Sindiri punya taik, sindiri kaber la... Apa pasat maw kasik lain orang kaber line... Adoiii....

Buatlah pilihan yang tepat... Jangan nanti semua kene u turn bila dah menang...


UNDI BARISAN NASIONAL
UNDI ISLAM


Moh Kita Kelaut




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

HUSAM CUKUP MODAL KEMPEN DI PUTRAJAYA @TENGKUADNANREAL @muzammilarif

Walaweeiii... Nampak gayanya PUTRAJAYA akan dipenuhi BULAN Gerhana la lepas nie sehinggalah ke hari Pengundian 5 Mei 2013 nanti... Masakan tidak, HUSAM MUSA, Calon PAS yang akan bertanding di PUTRAJAYA dah dapat modal hari nie... Mana dia dapat modal...?? Husam Musa Menang Kes Saman terhadap News Straits Times (NST) di Makhamah Tinggi Sivil Kuala Lumpur hari nie.. So dia ada la modal nak berkempen... Tapi nak taw gak, sama ada masih ada lagi ke TABUNG MILO di setiap ceramah... Nak buat apa derma lagi kan... kan dia dah MENANG SAMAN..... Duit Banyak tu wooo......


Memang dah jadi Tradisi Pembangkang nak dapatkan modal saman lawan mereka kat Makhamah... Kenapa Husam Musa bertanding di Putrajaya jugak menjadi satu Tanda Tanya pelbagai Pihak... Samada PAS penuh keyakinan atau Nak jatuhkan karier Politik Husam, wallahualam.... Kalau ikut percaturan, Putrajaya di wakili oleh orang Kanan Pengerusi Barisan Nasional Iaitu Tengku Adnan... Atau Adakah ini strategi PAS untuk mengelakkan labih banyak masalah timbul di Kelantan sekirany Husam Musa masih bertanding di sana..?? Husam Musa ini adalah Liabiliti kepada PAS Kelantan Khususnya dan PAS Pusat Amnya..??? Atau adakah ini juga percaturan ANUWAR BERAHIM yang tak mahu terlalu banyak mulut di dalam PAS yang akan menghalang niatnya menjadi Perdana Menteri..???

Moh Kite pikior kan... Pilihanraya Kali ini banyak jugak kejutan walaupun belum sampai tarikh Penamaan Calon lagi... Dah banyak Wakil Rakyat Pembangkang yang kita dengor lari ke kawasan lain untuk bertanding... Sebab pengundi Kawasan sendiri dah tolak deme nie... Asyik berceramah lebih dari buat krojer.... Hek Ehh... Bergebang lebih daripada orang... 

Rasanya Pengundi Putrajaya nie banyak yang cerdik dan pandai berbanding yang tengin dan tak berotak.... Pilihan yang mereka akan buat adalah untuk memastikan mereka masih lagi mampu hidup aman di Putrajaya tanpa ada kekacauan dan pemberontakan...

UNDI BARISAN NASIONAL
UNDI KEAMANAN
UNDI KEJAYAAN
UNDI KEHIDUPAN


Moh Kita Kelaut



MUSTAFA ALI HILANG ????



"MACAM MANO DEN NAK JAWAB, DAH MEMANG DEN TAK BOLEH KONAR DAH...MUKO DEN TORPAMPANG DOPEN KAMERA TUH...SIAP NAMPAK BOBOY DEN LAIE...."


Aku tak berapa gemor pasal bende-bende nie... Tapi apa guna kalau sibuk ceramah sana-sini berdentum-dentam perjuangkan ISLAM dan Nak Tegakkan ISLAM tapi sebenarnya bertopeng... Jual dan gadai Maruah ISLAM sebab nak PUTRAJAYA... Mana Nik Aziz, Mana Hadi Awang, Mana Si Nizar Lambai.... Kenapa tak nak keluar kenyataan atau jawab isu ini... Kenapa nak diam bila orang sendiri yang buat perangai... Aku bersimpati jugak pada Mustafa Ali nie.... Dah jadi korban Pilihanraya kali ini sebab nak elakkan isu Perebutan Kerusi antara PAS dan PKR yang tak sudah-sudah... Yang kecohkan bende nie pun orang-orang yang menyokong deme nie jugak... Sebab Sebelum Video nie keluar, takder sapa yang tahu sebenarnya wujudnya video versi besi Mustafa Ali.... yang ada heboh kat Portal dan Blog penyokong Pembangkang... Pastuh full version keluar dengan secara tetiba jer... tapi lagi mahu salah sama UMNO kan... Haiyoooo.... ITU PKR SAMA PAS SAMA DAP AAARR, SEMUA ORANG SUDDAH TAW WOOO BUSUK PUNYA ORANG.... Sikarang, Ini Kawan sudah pining kipala.... Syiiookkk Sudah Rasa.... Sikalang Bala mana mari, mana maw sorok.... Ini macam jawab la....

KENYATAAN MEDIA

Saya tidak akan menjawab sebarang petanyaan mengenai isu yang diperkatakan. Semuanya saya telah serahkan kepada peguam saya melalui Awi & Co untuk uruskan.


Datuk Mustafa Ali
Setiausaha Agung.

UNDI BARISAN NASIONAL
UNDI ISLAM
PERDANA MENTERI ISLAM
TIMBALAN PERDANA MENTERI ISLAM
AGAMA RASMI ISLAM

UNDI PKR PAS DAP
UNDI KESAMARATAAN AGAMA
PERDANA MENTERI BELUM TENTU ISLAM
TIMBALAN PERDANA MENTERI CAMPUR²
AGAMA RASMI BELUM PUTUSKAN LAGI

FIKIR-FIKIRKAN LAH......


Moh Kita Kelaut



DAP Rebah Di Ipoh Timor


Keberangkatan Lim Kit Siang Ke Johor telah membawa sekali semangat Jentera DAP di Ipoh Timor... Masakan tidak, Jeneral mereka telah melarikan diri setelah tidak mampu lagi nak berhadapan dengan Pengundi Di Parlimen Ipoh Timor... Semua pengundi dah rasa bagaimana di kencing depan-depan oleh Lim Kit Siang.. Pengundi kini sudah tak sabar nak ganyang Lim Kit Siang andai dia datang berkempen di Ipoh Timor... Sebelum ini, treler Kempen DAP pernah sampai ke Ipoh Timor, Tetapi apabila pengundi mengambil tindakan dengan tidak mengendahkan kehadiran Transformer DAP di sini,maka Lim Kit Siang dengan segera umumkan dirinya akan bertanding di Gelang Patah Johor... Sebab dia carik Seat Kerusi Empuk yang memastikan dia masih dapat elaun sebagai Ahli Parlimen...

Lim Kit Siang secara rekodnya belum pernah bertanding di tempat yang sama melebihi 2 kali.. Sebabnya,jika kali Ketiga, beliau akan jumpa jalan ke keranda berbanding jalan ke Parlimen... Begitulah hidup seorang penipu... Meniaga pakai air liur, tapi untung maw juta-juta... Setiap pengundi tempat baru dia akan janji n citer macam-macam... Tapi dia x la berjanji mcm Anuwar, bulan bintang nak bagi... Bulan tu InsyaAllah mmg dpt, banyak kat Kelantan... Tapi bintang tu, kalau dia Sultan perkenan, dia dapat la.. Kalau idak, hawoop la namanya... Balik cerita Lim Kit Siang dan DAP di Parlimen Ipoh Timor... Bila nak dekat pilihanraya,ibarat calon deme nie penduduk asalnya jer rupa dia.. Padahal hawoop tak pernah datang.. Cuba nak jumpa Lim Kit Siang sbb nak mohon bantuan,borang aduan tu pun ke tong sampah agaknya... Ahli Parlimen paling sibuk dalam dunia sampai abaikan kawasan....

Gambar diatas menunjukkan tanda-tanda bahawa DAP Ipoh Timor akan rebah menyembah bumi... Tu la tanda-tanda yang DAP dah tak penting di Ipoh Timor... Sampai kan alam pun tak sebelah kat depa...Kejadian Bendera Tumbang ini di kesan di Jalan Bendahara, Bawah Dun Tebing Tinggi dan Parlimen Ipoh Timor...



Vote BARISAN NASIONAL
Vote PEACE
Vote HEALTHY
Vote DEMOCRACY


Moh Kita Kelaut




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

MUSATAFA ALI DAN VIDEONYA


PAS memang lazat... Sapa undi PAS pasti akan merasa kelazatannya..... Masakan tidak, jika main dengan pelacur pun pun masih mampu masuk syorga sebab undi PAS... PAS adalah untuk SEMUA.... PAS for ALL la katakan.... Hari nie kuat angin meniup pokok-pokok di Malaysia.... Sampai ada yang menyembah Bumi pun..... Heboh orang kata Musatafa Ali punya video main sama awek mana ntah keluar berlegar-legar di alam maya.... Macam tak cayo jo den dongar ehh... Sebab den tengok muko, ado macam konpius sket.... Cubo tengok muko kek bawah nie.....


Yang sebelah Kanan gambor tuh Setiausaha Agung Parti Islam Se-Malaysia (PAS), Mustafa Ali, yang sebelah Kiri tu pulak, Pengerusi Kebangsaan Democratic Action Party (DAP), Karpal Singh.... Mustafa Ali seorang yang beragama ISLAM, manakala Karpal Singh Bukan ISLAM... Dalam ajaran Agama ISLAM, SEKS hanya boleh dilakukan kepada pasangan yang telah ber NIKAH.... Manakala agama lain kurang pasti, rasanya tak kisah kalau tak kawin pun... Jadi aku ingat dalam video tu yang sebelah KIRI, sebab dia BUKAN ISLAM.... tapi rasa macam yang sebelah KANAN...?? Tapi dia kan SETIAUSAHA AGUNG PAS... Takkan dia yang buat kot... Ishhh, KONPIUS nie..... Cuba komer pulak tengok kat VIDEO nie.... Apa yang Komer nampak... Aku tengok sama dengan yang sebelah KANAN...Sebab kalau yang sebelah KIRI, dia kan pakai WILCHA.... Takkan la boleh berdiri pastuh mengenjut...??? Aduh.... Tolong mak... Tolong Bapak... Siapakah gerangannya orang itu..... 

Nampak gayanya, PAS memang FOR ALL.... sebab tu la deme sokong AMBIGA yang mendokong kebebasan BERAGAMA dan LGBT.... sebab PAS FOR ALL....

UNDI PAS FOR ALL....
TAK KOMPOM MASYUK SYORGA.....
UNDILAH BARISAN NASIONAL.....
KOMPOM TAK SESAT KEMANA-MANA......


Moh Kita Kelaut



Credit to paritbuntarrebels



Wednesday, 10 April 2013

#PRU13 : PAS vs PKR Version 2


Perang antara PAS dan PKR dah merebak sampai ke Bumi Kenyalang sekarang nie... Sebelum nie di BAGAN SERAI , lepas tu merebak ke Johor, di Gelang Patah , Pertandingan 3 Penjuru di PEKAN dan kini merebak ke Kota Samarahan.... Di Kota Samarahan terdapat 2 calon daripada PAS dan PKR yang berebut nak jadi calon... Sorang tu namanya Ramlan Rahmat dari PKR merupakan seorang pengamal Perubatan Tradisional, manakala sorang lagi Abang Ahmad Kardee, seorang peguam... Seorang diperkenalkan oleh Baru Bian, Pengerusi PKR Sarawak manakala Sorang lagi Oleh Nizar Lambai Bekas Menteri Besar Perak...

Kalau nak diikutkan logik akal la.... Dah tentu la Seorang Peguam yang mempunyai pendidikan tinggi menjadi Wakil Rakyat, sebab dah tentu dapat bantu masalah rakyat... Yang sorang lagi tu setakat boleh mengubat orang jer la... Bab lain takut hawooopp.....

Tapi yang penting, Calon Barisan Nasional telah ditapis dan dipilih dengan begitu teliti dan rapi demi memastikan yang mereka mampu memberikan khidmat yang TERBAEEKKK kepada masyarakat di kawasan mereka... Jadi, Jangan fikir panjang-panjang dan masak-masak sehingga jadik bubur nasik tuh.... UNDILAH CALON BARISAN NASIONAL yang sudah pasti akan membela dan mampu menyelesaikan masalah rakyat dan telah terbukti untuk tempoh 50 Tahun....


Moh Kita Kelaut



#PRU13 : PENGALAMAN vs MENTAH



Inilah padahnya bila baru setahun jagung menimba ilmu dah rasakan yang diri tu hebat... Hasil didikan Pembangkang, inilah jadinya... Setakat pergi ke IPT tu masih gunakan duit mak bapak lagi untuk belanja... sebab deme nie antara orang yang tak gunakan PTPTN... Membebankan deme jer... Kekadang aku sangat seronok tengok deme nie nak berkempen dan bertanding di PRU... Kira baguslah... sekurang-kurangnya Pembangkang dah ada pelapis dah untuk menhadapai PRU yang Ke 16,17,18 dan seterusnya.... Cuma satau jer yang aku pelik, dulu masa aku sekolah, mak bapak aku ngan tok opah aku cakap, jangan melawan cikgu.... Kene Toulah nanti, ilmu tak berkat.... Yang deme nie dah melawan cikgu deme....Cikgu yang ngajor deme memberontak dan mengajor deme nak kempen...

Yang menjadi persoalan ialah, Adakah ini semua hanya sandiwara atau filem pendek arahan Ketua Pembangkang untuk menilai setakat mana kemampuan sokongan pengundi kepada Pembangkang di Kerusi Pekan ??? apabila sampai masa hari Penamaan Calon, terus tarik diri dan bagi laluan kepada senior.... Setelah diambil kira akan kepentingan menjatuhkan Barisan Nasional dan memberikan kesan kepada Jentera Barisan Nasional akibat kekalahan DS Najib di kubu kuat Barisan Nasional, Maka saya mengambil inisiatif untuk menarik diri dan menyokong penuh calon PKR di Pekan.... lebih kurang itulah ayatnya pun nanti... Skrip yang sama, pelakon yang berbeza dan episod yang berlainan...

Lantak komer la nak bertanding ke nak apa ker... Yang penting, kalau komer tak ikut undang-undang, jangan salahkan pihak lain jika kamu diambil tindakan... Tugas kamu sebagai pelajar adalah belajar... sebab itu dipanggil PELAJAR... Bukan AHLI PARLIMEN.... Jangan nanti dah tak taw mana satu kuliah mana satu Dewan Rakyat... dan nak berceramah jer sepanjang masa.... hahahahahaha


Moh Kita Kelaut

Pilihanraya UMUM KE 13 5 MEI 2013





Tengahhari ini, Suruhanjaya Pilihanraya Telah Mengumumkan tarikh bagi pembuangan undi untuk Pilihanraya Umum Ke 13 Seperti Berikut....



  • TARIKH PENAMAN CALON       =      20hb APRIL 2013    ( SABTU )

  • TARIKH MENGUNDI AWAL       =       30hb APRIL 2013   ( SELASA )

  • TARIKH MENGUNDI                      =       5hb MEI 2013         ( AHAD )

Bermakna Tempoh Kempen ialah selama 14 hari, bermula dari tarikh penamaan calon sehingga jam 12 tengah malam 4hb Mei 2013.


Selamat menunaikan tanggungjawab dengan keluar mengundi.


Moh Kita Kelaut