Friday 10 May 2013

OPS BLACKOUT DI IPOH PULAK




Malam semalam dengar cerita OPS Blackout dibuat dekat Ipoh..?? Betui ker pun..?? Aku terbaca satu artikel kat SINI..... Memang aku ada nampak malam semalam Ramai yang pakai baju hitam... Dari pukul 7 petang dah nampak bertali arus orang pakai baju hitam nie berjalan ke arah yang sama.... Tak pasti lak dekat mana... Ada yang kata kat lorong belakang berhampiran sebuah gereja.... Ada yang kata dekat depan Opis nombor 4D.... Ada yang kata kat Lorong "AYAM".... Yang pasti aku tak taw dekat mana sebab aku tak ambik port pasai OPS Blackout nie..... Pada aku orang yang kurang cerdik jer join Ops Blackout nie.... Sebab sebelum nie Anuwar sibuk laungkan kebebasan berpolitik kepada rakyat Malaysia, kebebasan menulis, kebebasan bersuara.... Alih-alih dia lak jadi diktator dengan cara paling lembut la kan... Paksa pemikiran manusia lain untuk ikut apa yang dia kata... Rakyat dah suarakan kehendak demer, apa lagi yang kamu sibuk nak cuci otak demer lagi.... Ada yang kata Orang Melayu sudah mula menolak Anuwar... Begitu juga Orang India yang kini beralih arah menyokong DS Najib.... Dan malam semalam, gerombolan berbaju hitam yang aku jumpa kebanyakan nya tak berapa nak "HITAM" melainkan baju demer jer.... Kulit deme putih melepak.... Kebanyakannya pulak golongan bawah 50 tahun.... Yang tua-tua aku tak nampak..... Tapi paling aku perasan la, datang semua naik kete mahal beb... Harrier, Vios, Camry, Mazda yang dua pintu tu, Estima, Cefiro, Alphard dan banyak lagi la.... Paling teruk pun Naik Myvi.... Ada jugak yang naik moto, Tapi plat paling teruk la aku tengok "AHW"... Yang lain "AJA-AJC"... Makna kata kebanyakan moto nie moto baru.... 

Memang betul kot Orang Melayu dan India dah tak sokong Anuwar... Pasai sebelum nie, bab-bab himpun nie, PAS dan PKR memang antara manusia terawal yang akan duk kat depan sekali menganga dengor fitnah dan kutukan nie... tapi kelmarin di Kelana Jaya dan semalam di Ipoh, tak ramai la pulak yang Join.... Rata-rata semua geng kulit putih pakai baju hitam... Aku kene mengaku, Pembangkang nie memang pandai strategi... Tak macam Orang BN.... Demer buat himpunan kat tempat sempit... Lepas tu, asak selagi boleh bagi orang masuk dengar... Ada yang terjengkit-jengkit pun kat belakang tuh... Snap gambor, spin kata RATUSAN RIBU orang yang datang bagi sokongan... Padahal ada la 2-3 ribu yang dengor kan... Orang  Luar boleh la dengor,baca dan percaya.... Orang sini mana maunya.... Lainla dibuat atas Ipoh Padang ker.... Dataran Ipoh ker.... Aku percaya sangat..... Sebab orang Ipoh taw la kalau disebut lokasi tu sesuai atau tidak... Dalam secara tak langsung, sebenornya, demer nie menyusahkan banyak pihak berbanding nak tunjuk sokongan... Jalan-jalan utama jadi jem, orang yang meniaga pun kurang skit untungnya sebab pelanggan tak boleh cari parking nak g makan minum kat area situ...

Moral of the story, nampak sangat ada satu-satu kaum yang tak puas hati sebenarnya... bukan rakyat Malaysia keseluruhan... Kata nak hidup dalam keamanan dan kesejahteraan.... Nak senang cari makan dan senang nak bergerak kesana-kesini.... kenapa nak korbankan semua yang dah ada sekarang dengan bende-bende bodoh... Jangan bodohkan diri walaupun sebenarnya kita nie bodoh... Kepada Anuwar Ibrahim, jangan la cerita mike orang yang kuat pegangan Agama kalau Qada' dan Qadar pun tak boleh terima... Tu takdir yang Allah tentukan.... Bukan diri kamu, Bukan SPR dan Bukan BN.... terima hakikat dan teruskan kehidupan.... Jangan menyusahkan orang lain.....


Moh Kita Kelaut


No comments:

Post a Comment