Thursday 18 April 2013

Gangster Malaya

Satu Pagi, seorang pemuda dan seorang pakcik yang berjiran melepak kat depan rumah..sambil menghirup teh o dan menjamah nasik lemak, deme pun bersembang la pasal suasana semasa... Kecoh sana,kecoh sini...

Pak Maon : Aku tengok skang nie, panas jer kan Sarip....

Sarip : Betui tu Pak Maon.. Langsung takder hujan.. Ketiak saya nie pun dah melekit jer berpeluh-peluh...

Pak Maon : Aku cakap pasal politik, yang ko citer pasei hujang pulak ngaper... Ajer nyer tengin la ko nie...

Sarip : Oooo... Kabo la pasei politik... Apa la Pak Maon nie... Ngaper yang tetiba keluor citer panas politik pulak nie...

Pak Maon : Idak la, aku tengok kau nie taksub benor dengan bendera putih biru tu.. Dari baju kamu,rumah kamu sampai la ke kereta kamu semua kamu lekat...

Sarip : Ate, ngaper nyer Pak Maon... Takkan salah kot saya nak lekat ker, nak pakai ker, nak gantung ker...

Pak Maon : Idak la, kamu idak ke takut kete kamu kene calor ker, kene pecah cermin ker..kene simbah cat ker...

Sarip : Aik... Ngaper pulak... Kata demokrasi,suka hati mak bapak saya la nak buat apa kat rete bende saya... Bukan rete bende deme...

Pak Maon : Lantak kamu la Sarip... Kang kalau udah kene bakor, jangan kamu mengelupor udah... Aku nie nak nasihatkan ajer....



Moral Of The Story - kata demokrasi,kenapa nak takutkan orang lain dengan politik samseng... Nak tunjuk Beso Kepala... Pilihan masing-masing... Ada otak guna, ada mata tengok, ada telinga dengar, ada mulut diam.. Ada tangan Pangkah Barisan Nasional...



Moh Kita Kelaut




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment