Wednesday 10 April 2013

#PRU13 : PENGALAMAN vs MENTAH



Inilah padahnya bila baru setahun jagung menimba ilmu dah rasakan yang diri tu hebat... Hasil didikan Pembangkang, inilah jadinya... Setakat pergi ke IPT tu masih gunakan duit mak bapak lagi untuk belanja... sebab deme nie antara orang yang tak gunakan PTPTN... Membebankan deme jer... Kekadang aku sangat seronok tengok deme nie nak berkempen dan bertanding di PRU... Kira baguslah... sekurang-kurangnya Pembangkang dah ada pelapis dah untuk menhadapai PRU yang Ke 16,17,18 dan seterusnya.... Cuma satau jer yang aku pelik, dulu masa aku sekolah, mak bapak aku ngan tok opah aku cakap, jangan melawan cikgu.... Kene Toulah nanti, ilmu tak berkat.... Yang deme nie dah melawan cikgu deme....Cikgu yang ngajor deme memberontak dan mengajor deme nak kempen...

Yang menjadi persoalan ialah, Adakah ini semua hanya sandiwara atau filem pendek arahan Ketua Pembangkang untuk menilai setakat mana kemampuan sokongan pengundi kepada Pembangkang di Kerusi Pekan ??? apabila sampai masa hari Penamaan Calon, terus tarik diri dan bagi laluan kepada senior.... Setelah diambil kira akan kepentingan menjatuhkan Barisan Nasional dan memberikan kesan kepada Jentera Barisan Nasional akibat kekalahan DS Najib di kubu kuat Barisan Nasional, Maka saya mengambil inisiatif untuk menarik diri dan menyokong penuh calon PKR di Pekan.... lebih kurang itulah ayatnya pun nanti... Skrip yang sama, pelakon yang berbeza dan episod yang berlainan...

Lantak komer la nak bertanding ke nak apa ker... Yang penting, kalau komer tak ikut undang-undang, jangan salahkan pihak lain jika kamu diambil tindakan... Tugas kamu sebagai pelajar adalah belajar... sebab itu dipanggil PELAJAR... Bukan AHLI PARLIMEN.... Jangan nanti dah tak taw mana satu kuliah mana satu Dewan Rakyat... dan nak berceramah jer sepanjang masa.... hahahahahaha


Moh Kita Kelaut

No comments:

Post a Comment