Saturday 27 April 2013

Sama Dan Serupa

Kata orang tua-tua,pelanduk dua serupa.. Istilah peribahasa la kan yang maksudnya muka nak hampir sama.. Tapi dalam kes nie, bukan setakat rupa jer hampir sama, perangai pun tolak tambah bahagi darab tu sama jer... Kata orang 2x5... Cuma yang membezakan ialah, yang kiri tu MANUSIA yang kanan tu BERUK... Tak dapat dipastikan yang kiri ikut perangai yang kanan, atau yang kanan ikut perangai yang kiri..?? Yang pasti memang sama... Dari sikap yang tak bertamadunnya, sikap rakus dan tamaknya, sikap suka memberontaknya dan banyak lagi la.. Kalau tulis kat sini,maw 5-6 tahun baru abis... Fikirkanlah, takkan la rupa ini nak jadi Perdana Menteri... Naya yop, habis semua dicakornya..

Yang kanan tuh suka benor bergayut.. Yang kiri pun bergayut jugak pada orang lain, nak lepaskan diri... Yang kanan tuh suka melalak, yang kiri pun suka juga melalak menipu orang... Yang kanan tuh suka benor berjoget atas jalan, yang kiri tu pun suka sangat berjoget dengan berpesta atas jalan... Yang kanan tuh kuat mencakor, yang kiri nie pun kuat mencakor org yang tak nak dengor cakap dia... Yang kanan jenis suka menjerit, yang kiri tuh lagi kuat jeritnya atas lori... Yang kanan pernah duduk dalam sangkor besi, yang kiri pun pernah juga duk dalam sangkor besi... Apa yang tak sama???

Ada sesapa nak join yang kanan tuh ker??? Sebab kalau nak join,boleh citer kat yang kiri tuh... Dia ada banyak form nak turut serta..

Beza dengan BN,sbb BN tak ajar jadi macam kanan,tapi sayangilah yang kanan... Takut pupus... Tapi apa nak diherankan,yang kiri kan ada untuk penyambung warisan...




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment